CRM HubSpot

S CRM HubSpot nemám tak rozsáhlé zkušenosti jako s Microsoft Dynamics, ale i přesto jsem s ním nějakou dobu pracoval a mohu říci, že se s ním pracuje velmi pohodlně. Je poměrně jednoduché na ovládání a zároveň nabízí široké spektrum funkcí.

Velkou výhodou je, že v HubSpotu můžete fungovat zcela zdarma i po delší dobu. A i v případě, že překročíte bezplatné limity, je cenová politika – zejména pro startupy – velmi vstřícná.

Další pozitivum představuje možnost jednoduše propojit obchod a marketing, což je v porovnání s Microsoft Dynamics výrazně snazší. U Dynamics totiž tato integrace vyžaduje více času a práce.

Na druhou stranu však HubSpot nabízí jen omezené možnosti konfigurace. Jako obchodník si chci CRM co nejvíce přizpůsobit – odstranit nadbytečná pole, zjednodušit obchodní proces nebo omezit zbytečné kroky. Takto rozsáhlé úpravy však v HubSpotu bohužel provést nelze.

Oba systémy (HubSpot i Dynamics) umožňují integraci nástrojů, jako je LinkedIn Sales Navigator, různé marketingové platformy, Outlook a další. Díky tomu lze snadno automatizovat kampaně, sběr kontaktů a další časově náročné procesy.

HubSpot bych rozhodně doporučil těm, kteří chtějí CRM teprve zavést a začít s ním pracovat. Je zdarma, takže si v klidu vyzkoušíte, co vám vyhovuje a co naopak ne. V pozdější fázi můžete buď přejít na placenou verzi, nebo se rozhodnout pro jiný systém – například zmíněný Microsoft Dynamics, který si lze výrazně více přizpůsobit na míru.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru