Vsadím se, že tenhle scénář zná každý obchodník — začátek měsíce, kdy máte volat nové zákazníky, ale zároveň se musíte starat o ty stávající. Všechno se nahrne najednou a často stíháte pořádně jen jednu věc.
Pojďme si to ulehčit. V tomhle článku vám krátce popíšu systém, který jsem si zavedl a který mi navolávání dost usnadnil.
V jádru jde o jednoduché plánování. Na začátku měsíce si kontakty rozvrhnu do dvou až tří vln.
Na konkrétním příkladě: máte za úkol navolat 60 nových zákazníků a zároveň pečovat o 60 stávajících, tudíž si obě skupiny do tří vln po 20 kontaktech a ty mezi sebou střídám.
1. den navolám 20 nových kontaktů a přiřadím jim status v obchodním procesu (např. In Progress, Lead). Díky tomu se follow-upy automaticky rozprostřou na různá data.
2. den se věnuju 20 stávajícím zákazníkům, kontaktuji je a aktualizuji jejich status.
Tento postup zopakuji dle potřeby.
Pokud se vám při přiřazování statusů a datumů dalšího kontaktu pár kontaktů překryje s plánovanou vlnou, nevadí. Počet volání se nezvýší nijak dramaticky a pořád to bude zvládnutelné.
Výsledkem jsou všechny kontakty rozřazené, naplánované a díky tomu mi práce splyne do jednoho hladkého systému, který se řídí pouze podle naplánovaných dat.
Zkuste si tenhle systém a uvidíte, že vám práci a orientaci v rámci kontaktů doopravdy ulehčí. Samozřejmě si ho můžete upravit podle svých potřeb, ale kostru máte. Hodně štěstí!


test